Edukacja konsumencka w terenie.

0
162

Jak już informowaliśmy, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Gliwicach podjęło współpracę z Komendą Miejską Policji w Gliwicach dotyczącą działań profilaktycznych ukierunkowanych na bezpieczeństwo osób starszych. W jej ramach odbyły się spotkania, zorganizowane na terenie naszego powiatu.

Przeprowadzone na terenie powiatu gliwickiego warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem; łącznie wzięło w nich udział niemal czterystu seniorów. Pracownik Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Gliwicach, Edyta Wietschorke-Gołąb, podczas tych spotkań zobrazowała zagrożenia, jakie wiążą się z zawieraniem umów poza lokalem przedsiębiorstwa, przede wszystkim w zakresie nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez sprzedawców energii elektrycznej, gazu oraz usług telekomunikacyjnych, czy też przy zakupie towaru na powszechnie organizowanych, nie tylko na terenie powiatu gliwickiego, pokazach. Dodatkowo seniorzy otrzymali wskazówki, jak reagować w przypadku zawarcia niechcianej umowy i jakie podjąć kroki, aby skutecznie od niej odstąpić.

Poza ostrzeżeniem przed oszustwami o charakterze konsumenckim, uczestnicy spotkań przeszli podstawowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych oraz w przedmiocie postępowania w przypadku próby oszustwa znanymi metodami, np. „na wnuczka” czy też „na policjanta”.

– Mamy nadzieje, że podjęte przez Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Gliwicach działania przyniosą pożądane efekty i mieszkańcy powiatu gliwickiego będą świadomymi konsumentami, a zdobyta wiedza pozwoli ustrzec się przed niechcianymi umowami – mówi Edyta Wietschorke-Gołąb.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here